måndag 16 september 2013

Jag har inte slutat blogga.....




..... jag har bara försökt att bocka av några projekt från min lista. Jag är inte klar på långa vägar men jag har hunnit en ganska bra bit måste jag säga. Det känns lite lättare i hjärtat nu när detta är gjort och nu är det bara att fortsätta med resten. Det är väl det som är en av nackdelarna med att vara egenföretagare att jag aldrig blir riktigt nöjd med det jag åstadkommit, det finns liksom inget stopp för vad jag kan och måste göra. Samtidigt som det naturligtvis är utvecklande. Nog om detta.

En annan anledning till att jag inte har bloggat är också att det står lite still i hemmet nu när de andra projekten är viktigare. Men det kliar i fingrarna att göra om här hemma. Först av allt står på listan att fortsätta rensa ut allt som jag har tröttnat på. Redan nu har jag gjort mig av med en massa, mycket av det som jag känner är för "pluttinuttit", måste erkänna att jag är så trött på spets och volanger och liknande. Det kan vara fint hos andra men jag vill inte ha det här längre. I och med att jag har mycket vitt som bas på väggar, golv och tak så tycker jag att det är fint att bryta när det gäller möbler och textilier. Jag har fortfarande en hel del vita möbler, vilket jag fortfarande tycker är fint men vissa ligger i riskzonen för att få sig en omgång med penseln.

Nu lovar jag att det inte ska ta så lång tid tills nästa blogginlägg.

Kram Therese

7 kommentarer:

CONCEPT by JESSICA sa...

Var sak har ju verkligen sin tid. Jag är oxå så sugen på att rensa en massa, blir ju att man ser allt man vill göra nu när jag är hemma..
Kram

Life´s Silverlining and I sa...

Det går ju i vågor det där med inspirationen och bloggandet. Kramkram Nilla

Pieni Unelma sa...

Hejssan ,

Och så är det, varje sak har sin tid i livet. Men fint att höra att du ska inte sluta bloggning.

Vackraste photos igen, Therese

Kramar; Kirsi

LOPPISLIV sa...

Hejsan Therese! Här rensas det också, jag är också lite trött på det som jag innan tyckte så mycket om, konstigt hur man ändrar sig! Men samtidigt roligt för det här med inredning är som ett konstnärskap...i ständig förändring!!

Ha en fin kväll!! Kram Paula

LOPPISLIV sa...

Fina bilder från ditt badrum, glömde skriva det :-))

Ekenäsliv sa...

Vackra bilder, som alltid hos dig :)
Då är vi i samma fas du o jag ;-)
Här rensas för fullt och jag säljer av en himla massa på FB loppis. Sen sparar jag de pengarna till ett soffbord jag siktat in oss på;-) Jo, min man vill oxå ha det, det är bara det att det är oftast jag som hittar.
Knytbandslängder, kuddfodral med monogram, allt ryker nu. Vill ha det enkelt och rent, men ändå få in lite mer naturliga inslag :)
Ja, så kan det vara när man kommit på något nytt;-9
Ha de fint!
Kram Anna

Sallys hus sa...

Hallå där!
Vilka vackra bilder
Jag känenr igen det där.. jag håller också på och rensar ur o förändrar.. bort med spets o lullull..;)
Kram Katarina